Tot ce trebuie să ştiţi despre tichetele sociale pe suport electronic acordate persoanelor şi familiilor defavorizate
08.09.2022 ⋅ 0 comentarii
Reprezentanţii Direcţiei de Asistenţă Socială Arad (DAS) fac o serie de precizări cu privire la prevederile O.U.G. nr. 113 din 15 iulie 2022 privind unele măsuri necesare în vederea implementării Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane (…), (sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut prin acordarea de tichete sociale pe suport electronic).
Astfel, potrivit acestora, cererile se depun la sediul Direcției de Asistență Socială Arad cu sediul din Calea Radnei, nr. 250.
„Tichetul social pe suport electronic se acordă persoanelor și familiilor defavorizate care îndeplinesc următoarele criterii:
1) mamele care au născut începând cu anul 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului și cărora le este stabilit, prin dispoziție scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
2) mamele care au născut începând cu 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului și care fac parte din familii beneficiare de alocația de susținere a familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
3) mamele cu dizabilitate care au născut începând cu 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului;
4) mamele care au născut începând cu 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului, aflate temporar în situații critice de viață, respectiv victime ale calamităților, ale violenței domestice, persoane dependente și/sau care se află în situații deosebite de vulnerabilitate, stabilite prin anchetă socială;
5) mamele care au născut începând cu 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului și care nu dețin acte de identitate și care din acest motiv nu pot beneficia de drepturi civile;
6) mamele minore care au născut începând cu 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului;
7) mamele care au născut începând cu 2022, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului, cetățeni stăini sau apatrizi proveniți din zona conflictului armat din Ucraina
Cererile și documentele justificative se depun de către mamă la sediul Direcției de Asistență Socială, în perioada 1-25 a fiecărei luni.
Cererile și alte informații suplimentare se pot obține de la sediul Direcției de Asistență Socială din calea Radnei, nr. 250.
Program cu publicul:
Luni-Joi între orele 8-17;
Vineri 8-14;
Telefon 0257/285150.
Ce acte sunt necesare
În cele ce urmează vă prezentăm lista cu actele necesare pentru întocmirea dosarului în vederea obținerii tichetului electronic.
Mame care beneficiaza de venitul minim garantat:
- cerere tip;
- carte de identitate mama (copie și original);
- certificat nastere copil nou-nascut (copie și original).
Mame care beneficiaza de alocatia de sustinere a familiei:
- cerere tip;
- carte de identitate mama (copie și original);
- certificat nastere copil nou-nascut (copie și original).
Mame cu dizabilități:
- cerere tip;
- carte de identitate mama (copie și original);
- certificat de naștere copil nou-născut (copie și original);
- certificat de încadrare în grad de handicap (copie și original).
Mame aflate în situații critice de viață, respectiv, victime ale calamităților, ale violenței domestice, mame dependente sau care se află in situații deosebite de vulnerabilitate stabilite prin anchetă socială:
- cerere tip;
- carte de identitate (copie și original);
- certificat de naștere nou-născut (copie și original).
Mame care nu dețin acte de identitate și care din acest motiv nu pot beneficia de drepturile civile:
- cerere tip;
- certificat de naștere nou-născut (copie și original);
- declaratia mamei ca nu deține document de identitate și motivul pentru care nu îl deține.
Mame minore
- cerere tip;
- certificat de naștere nou-născut (copie și original);
- certificat de naștere mamă sau în situații în care există, carte de identitate (copie și original).
Mame cetățeni străini sau apatrizi proveniți din zona de conflict armat din Ucraina:
- cerere tip;
- certificat de naștere nou-născut (copie și original).
Mamele care se regăsesc în mai multe categorii eligibile, vor fi înregistrate într-o singură categorie și se va avea ca document justificativ, cea mai recentă dispoziție a primarului.
De menţionat că la data depunerii cererii și luării în evidență a cuplului mamă-nou-născut, copilul trebuie să aibă vârsta de maxim trei luni pentru a fi eligibil.