Stire

Rată impresionantă de prezență la Noaptea Muzeelor 2022

16.05.2022 ⋅ 0 comentarii

Rată impresionantă de prezență la Noaptea Muzeelor 2022


București, 16 mai 2022

Rețeaua Națională a Muzeelor din România mulțumește tuturor muzeelor și entităților

culturale prietene care au participat la cea de-a 18-a ediție a Nopții Muzeelor. A fost un

eveniment care a animat, în cel interesant mod cu putință, nu mai puțin de 260 de spații

și medii muzeale și culturale din toată țara. Ele au dat sens și conținut evenimentului,

noi le-am făcut cunoscute publicului.

Cea de a 18-a ediție a Nopții Muzeelor a fost prezentă în 260 de muzee și spații culturale

prietene, din peste 90 de localități (orașe, comune, sate), care au acoperit geografic 39 de

județe. În București, Noaptea Muzeelor a înregistrat un record absolut de 64 de

obiective culturale, fiind pentru prima oară în istoria organizării evenimentului când mai mult

de 80% dintre punctele de interes din circuitul orașului erau pline de oameni care așteptau să

intre pentru a se bucura de programul oferit.

În acest moment, după centralizarea datelor furnizate de reprezentanții a 123 din cele

260 de obiective branșate la circuitul național, cifra de prezență a fost de 325.133 de

vizitatori la nivelul întregii țări, dintre care 83.409 de vizitatori numai în București

(acolo unde au fost colectate date de la 35 din cele 64 spații activate de Noaptea

Muzeelor). În orașul Iași s-a înregistrat a doua cea mai mare prezență din partea publicului,

cu 34.647 de vizitatori înregistrați pentru toate muzeele din administrarea Complexului

Muzeal Național „Moldova” Iași, 13.082 de vizitatori pentru cele ale Muzeului Literaturii

Române din Iași și 18.847 de vizitatori pentru cele ale Muzeului Municipal „Regina

Maria” din Iași. În Cluj-Napoca, o prezență impresionantă de vizitatori s-a înregistrat la

Muzeul de Artă (16.800), la fel și la sediul central al Muzeului Etnografic al Transilvaniei

(5.447). Un record și o prezență supriză în topul vizitării s-a înregistrat în jud. Neamț, acolo

unde cele 14 muzee ale Complexului Muzeal de aici au raportat o cifră de vizitare de 35.000

de persoane. La Suceava, cele 5 obiective ale Muzeului Bucovinei s-au bucurat de prezența

a 13.909 vizitatori. În județul Dâmbovița, muzeele administrate de Complexul Național

Muzeal „Curtea Domnească” au fost vizitate de 10.738 de vizitatori. Muzeul ASTRA din

Sibiu, singurul muzeu participant din acest oraș, a raportat o rată de vizitare de 11.311 de


persoane, fiind constant unul dintre cele mai vizitate obiective muzeale din țară cu ocazia

Nopții Muzeelor și nu numai. Revenind în București, cifre remarcabile de vizitare au fost

consemnate la Arcul de Triumf (11.000 de vizitatori), la Muzeul Național de Geologie

(17.195 de vizitatori), la Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” (7.851 de

vizitatori) și la Muzeul Național al Țăranului Român (peste 6.000 de vizitatori). Muzeele

Municipiului București au fost vizitate, cumulat, de 9.323 de vizitatori, iar cele ale

Muzeului Național al Literaturii Române de 6.700 de vizitatori. La Muzeul Pandemiei,

proiect al Rețelei Naționale a Muzeelor din România, s-au înregistrat 1.144 de vizitatori.

Trebuie menționat că multe muzee din orașe din țară au avut cifre fără precedent în istoria

participării lor, cum au fost în Călărași, Vaslui, Deva, Buzău, Constanța, Galați sau

Brașov. În Alba Iulia, Muzeul Național al Unirii a confirmat așteptările cu aproximativ

10.000 de vizitatori. De asemenea, a fost pentru prima oară când biletele emise în regim de

gratuitate au fost epuizate în 2 - 3 ore în multe situații din țară, iar acest lucru a îngreunat

sistemul de numărare și de înregistrare a vizitatorilor, motiv pentru care suntem convinși că

ratele de vizitare au fost mai mari decât cele raportate de multe muzee.

În încheiere, Rețeaua Națională a Muzeelor din România dorește să mulțumească în

mod special echipei proiectului, cea care a făcut un efort imens pentru a putea organiza

cât mai bine acest eveniment, devenit fenomen cultural și social (Dan Mihalcea - serviciu

IT, Andrei Tache – grafică, Oana Drăgulinescu și Carmen Macavei – comunicare,

precum și prietenii de la Braga Boierească, care au susținut energia vizitatorilor cu

braga creată special, Bragagizantul), dar și tuturor reprezentanților mass-media cu

ajutorul cărora am ajuns în casele fiecărui român fiind, foarte probabil, cel mai

promovat eveniment cultural din România.

Ediția a 18-a este prima de acest gen finanțat exclusiv de către Rețeaua Națională a

Muzeelor din România. Marca Noaptea Muzeelor nu a dispus niciodată de sprijinul

statului român.

Inițiat de Ministerul Culturii și Comunicării din Franța, patronat de Consiliul Europei, de

UNESCO și de Consiliul Internațional al Muzeelor, evenimentul este organizat pe plan

național de Rețeaua Națională de Muzeelor din România (RNMR), fiind anticipat și primit cu

entuziasm de public de fiecare dată.

Detalii complete despre organizarea generală și programul evenimentelor din 14 mai au

fost permanent actualizate pe canalele Noaptea Muzeelor -

https://noapteamuzeelor.org/, precum și pe rețelele de comunicare ale instituțiilor

culturale implicate.

*

Promotori: Rețeaua Națională a Muzeelor din România, Noaptea Muzeelor

Eveniment organizat în București, în parteneriat cu Primăria Capitalei prin ARCUB

Parteneri: Phoenix Media, Societatea de Transport București, Braga Boierească, Connect

Media, The Institute - RDW


Susținut de: Digi24, PROFM, Digi FM

Parteneri media: AGERPRES, Agenția de Carte, Bookhub, B365, București FM, Catchy.ro,

Ediția de dimineață, E-Zeppelin, Itsy Bitsy, I-tour, IQool, Modernism.ro, MovieNews.ro,

Observator Cultural, playU.ro, PropagArta, Radar de media, Radio România Cultural,

RADOR, Revista Psychologies, Spotmedia.ro, Zile și nopți

Manager proiect: Dragoș Neamu

fashiondays.ro