Peste 230.000 de apeluri abuzive la 112 în 2021; o persoană a sunat de 22.456 de ori
16.07.2021 ⋅ 0 comentarii
Peste 230.000 de apeluri abuzive la numărul unic de urgenţă 112 au fost înregistrate în prima jumătate a acestui ani, numărul adulţilor care au sunat fiind mai mare decât cel al copiilor, a informat, vineri, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
"Serviciul de urgenţă 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a acestui an. Cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în Olt, Gorj, Harghita, Ialomiţa şi Constanţa. În doar şase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay. Apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din judeţ. Îngrijorător este faptul că sunt de zece ori mai mulţi adulţi care sună abuziv la 112 decât copii", se arată într-un comunicat al STS, transmis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, în perioada ianuarie - iunie, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, numărul de urgenţă 112 a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgenţe (2.376.367), iar 42,14% non-urgenţe (2.063.122).
"Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru, un număr de 231.919 (11,24%) au fost apeluri abuzive. Sunt situaţiile în care, chiar dacă nu au o urgenţă reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgenţă fără a spune nimic", se precizează în comunicat.
"Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, apelurile abuzive sunt în uşoară scădere. În aceeaşi perioadă a anului trecut s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive, reprezentând 13,96% din numărul apelurilor non-urgente. Cetăţenii înţeleg importanţa apelării responsabile a serviciului de urgenţă, însă există încă un număr mare de adulţi care sună abuziv la 112, în timp ce alte persoane au, cu adevărat, nevoie de intervenţia echipajelor de salvare", menţionează Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. AGERPRES