Stire

Încă o veste proastă pentru români. Carnea de miel se scumpeşte! Cât ar putea plăti românii pentru un kilogram

15.03.2022 ⋅ 0 comentarii


Sunt scumpiri pe bandă rulantă în toate domeniile. De data aceasta vine rândul cărnii de miel, care în anul 2022 va creşte destul de mult.

Carnea de miel se scumpeşte! Astfel, un kilogram va costa 22 lei/kilogramul (viu) și 35-40 lei/kilogramul (tăiat). Începutul de an a venit cu scumpiri în agricultură, pe fondul crizei din energie, dar și războiul din Ucraina riscă să genereze o adevărată criză alimentară, în special pe piața cerealelor.

Mai mult, costul furajelor a crescut, la fel prețurile la îngrășăminte și carburanți s-au majorat foarte mult, ceea ce va duce la creșterea preţului cărnii de miel, la particulari, astfel că oamenii s-ar putea îndrepta către supermarketuri, notează Antena 3.

Rata anuală a inflaţiei a ajuns la 8,5%, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie a anului anterior, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS). Au fost raportate creșteri de prețuri la cartofi: +30,5%, ulei comestibil: +26,1%, pâine: +13.43%, produse de morărit: 17,5% sau mălai: +19,2%.  Cele mai mari scumpiri din ultimul an au fost înregistrate la gaze (creștere de 44,94% față de februarie 2021), iar la capitolul energie electrică, gaze şi încălzirea centrală tarifele au crescut cu 10,96%.

Problema principală a scumpirilor nu este la capitolul produse alimentare, explică oficialul BNR, ci lună de lună „capitolul mărfuri nealimentare a fost vedeta inflaţiei” şi la mărfurile alimentare au crescut preţurile doar prin câteva poziţii.

„Acum, în februarie anul acesta, numărul de poziţii s-a mărit, dar marea majoritate a produselor alimentare au rămas în matca lor, preţurile lor. Şi scumpiri sunt sigur la produsele de bază şi iau în primul rând ce este peste media anuală. Media anuală la alimente este 8,84%, cea mai mare din 12 luni, cu scumpiri în special la pâine, la cartofi, record, 30%, la fructe proaspete, la citrice, la ulei de asemenea record, vedem şi în magazine, 26,12%, foarte mare creşterea, telemeaua, untul, ouăle, laptele, zahărul, zahărul cu 12%. La produse nealimentare gama s-a restrâns şi diferenţa la rata anuală dintre produsele alimentare şi nealimentare este foarte mică, de la 8,84, la 9,33 şi aceleaşi produse cu o singură diferenţă”, explică Vasilescu.

Sursa: romaniatv.net


 

fashiondays.ro