Cushman & Wakefield: Fifth Avenue din New York rămâne cea mai scumpă destinație de retail din lume; Calea Victoriei se menține pe locul 40 în clasament
27.11.2023 ⋅ 0 comentarii
Fifth Avenue din New York rămâne cea mai scumpă destinație de
retail din lume; Calea Victoriei se menține pe locul 40 în clasament
spațiilor comerciale, înlocuind Tsim Sha Tsui din Hong Kong care a coborât pe locul trei
reziliență, înregistrând o creștere medie de 4,8% la nivel global și de 4,2% în Europa
Noiembrie 2023 – Fifth Avenue din New York și-a menținut poziția de cea mai scumpă arteră
comercială din lume, Via Montenapoleone din Milano urcând pe locul doi în clasamentul global,
potrivit celui mai recent raport Cushman & Wakefield "Main Streets Across the World".
Potrivit celei de-a 33-a ediții a raportului, chiriile spatiilor de retail pe Via Montenapoleone au crescut
cu 20% în ultimul an, la 1.500 euro/mp/lună, evoluție care a propulsat-o pe poziția secundă în
clasamentul mondial, înlocuind Tsim Sha Tsui din Hong Kong, care a căzut pe locul al treilea, după o
creștere mai modestă a chiriilor de 4%, la 1.268 euro/mp/lună. Chiriile de pe Fifth Avenue s-au
menținut constante la 1.700 euro/mp/lună.
Cu un nivel al chiriilor pe Calea Victoriei, principala arteră comercială din România, de 55
euro/mp/lună, Bucureștiul ocupă locul 40 în top 50 orașe analizate la nivel mondial și poziția 50 din 57
în clasamentul european, imediat după Ljubljana. În Praga, Budapesta, Zagreb și Belgrad chiriile sunt
peste nivelul din București, o valoare mai mică fiind înregistrată în Sofia, Bratislava, Vilnius, Riga sau
Skopje.
Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox: ”Clasamentul este
realizat în urma analizei chiriilor de referință din cele mai bune locații de retail din întreaga lume, care,
în cele mai multe cazuri, sunt legate de sectorul de lux. Calea Victoriei din București este singura
arteră comercială din România luată în considerare în raport, reprezentând cea mai scumpă locație
de retail de pe piața locală. Oferta de spații de retail pretabile pentru amenajarea de noi magazine de
lux rămâne extrem de limitată în această arie a Bucureștiului, însă pe fondul revigorării turismului,
zona Calea Victoriei a devenit un magnet pentru brandurile hoteliere premium, care ar putea acoperi
această nevoie de spații de retail.”
Trei din principalele cinci cele mai scumpe destinații comerciale din lume sunt în Europa, New Bond
Street din Londra fiind pe locul patru, iar Avenues des Champs-Élysées din Paris pe locul cinci. În top
10, jumătate dintre locațiile clasate sunt din Europa.
CELE MAI SCUMPE ARTERE COMERCIALE DIN LUMA (sursa: Cushman & Wakefield)
Clasament global 2023 | Clasament global 2022 | Locatie | Oras | Chirie (€/mp/luna) | Evolutie pre-covid pana in prezent | 2023/2022 |
1 | 1 | Upper 5th Avenue | New York | 1.700 | 14% | 0% |
2 | 3 | Via Montenapoleone | Milan | 1.500 | 31% | 20% |
3 | 2 | Tsim Sha Tsui | Hong Kong | 1.268 | -39% | 4% |
4 | 4 | New Bond Street | London | 1.242 | -11% | 0% |
5 | 5 | Avenue des Champs Élysées | Paris | 951 | -18% | 0% |
6 | 6 | Ginza | Tokyo | 775 | 0% | 0% |
7 | 7 | Bahnhofstrasse | Zurich | 770 | -2% | 1% |
8 | 8 | Pitt Street Mall | Sydney | 634 | -24% | 0% |
9 | 9 | Myeongdong | Seoul | 545 | -19% | 5% |
10 | 11 | Kohlmarkt | Vienna | 430 | 6% | 2% |
11 | 10 | West Nanjing Road | Shanghai | 422 | -10% | 5% |
12 | 12 | Orchard Road | Singapore | 366 | 2% | 2% |
13 | 14 | Dong Khoi | HCMC | 331 | 40% | 17% |
14 | 13 | Kaufinger/Neuhauser | Munich | 320 | -12% | 0% |
15 | 15 | Ermou | Athens | 290 | 2% | 5% |
16 | 16 | Grafton Street | Dublin | 252 | -17% | 11% |
17 | 18 | Passeig de Gracia | Barcelona | 250 | -9% | 9% |
18 | 17 | P.C. Hooftstraat | Amsterdam | 233 | 0% | 0% |
19 | 19 | Parizska Street | Prague | 225 | -4% | 0% |
20 | 31 | Centre - Istiklal Street | Istanbul | 208 | 63% | 120% |
21 | 20 | Suria KLCC | Kuala Lumpur | 196 | 13% | 5% |
22 | 21 | Khan Market | New Delhi | 184 | 7% | 3% |
23 | 22 | Nedre Slottsgate | Oslo | 162 | 10% | 0% |
24 | 23 | Bloor Street | Toronto | 157 | 0% | 0% |
25 | 26 | Stroget (incl. Vimmelskaftet) | Copenhagen | 145 | -3% | 2% |
26 | 25 | Grande Rue | Luxemburg | 145 | -9% | 0% |
27 | 24 | Biblioteksgatan | Stockholm | 140 | -7% | 1% |
28 | 27 | Meir | Antwerp | 138 | -11% | 3% |
29 | 28 | Chiado | Lisbon | 125 | -4% | 2% |
30 | 30 | Vaci utca | Budapest | 110 | -27% | 0% |
31 | 29 | City Centre | Helsinki | 102 | -24% | -14% |
32 | 33 | Masaryk | CDMX | 95 | 5% | 11% |
33 | 32 | Central Retail District | Bangkok | 94 | -10% | 0% |
34 | 34 | Kneza Mihaila | Belgrade | 85 | -6% | 0% |
35 | 37 | Nowy Swiat | Warsaw | 75 | -33% | -3% |
36 | 36 | Ilica Street | Zagreb | 75 | -6% | 0% |
37 | 35 | Jakarta | 72 | 0% | 0% | |
38 | 39 | Oscar Freire Jardins | Sao Paulo | 62 | 54% | 10% |
39 | 38 | Čopova | Ljubljana | 60 | 0% | 0% |
40 | 40 | Calea Victoriei | Bucharest | 55 | 0% | 0% |
41 | 41 | Vitosha Blvd | Sofia | 54 | -7% | 4% |
42 | 42 | Obchodna ulica | Bratislava | 45 | 0% | 0% |
43 | 43 | Bonifacio High Street | Manila | 42 | 4% | 4% |
44 | 44 | Anexartisisas Ave | Limassol | 40 | 21% | 8% |
45 | 45 | Gedimino Ave./Pilies St./ Didzioji St. | Vilnius | 37 | -8% | 1% |
46 | 46 | Kalku St./Valnu St./Audeju St./Terbatas St./Kr.Barona St | Riga | 36 | -10% | 0% |
47 | 47 | Viru Street | Tallin | 31 | -9% | 0% |
48 | 48 | Makedonija Street | Skopje | 28 | 0% | 0% |
49 | 49 | Calle peatonal Florida. | Buenos Aires | 24 | -38% | 33% |
Rob Travers, Head of EMEA Retail Cushman & Wakefield: "Rata de neocupare în locațiile de retail
super-prime rămâne foarte redusă, ceea ce duce la tensiuni concurențiale atunci când cele mai bune
spații devin disponibile, fapt reflectat în evoluția chiriilor. Chiar dacă preocupările legate de reducerea
cheltuielilor consumatorilor au afectat economia, comercianții au deschis sau și-au îmbunătățit
magazinele representative din piețele cheie. Aceste magazine reprezintă o parte critică a unui brand
de retail. "
Pe măsură ce lumea continuă să iasă din impactul pandemiei globale, principalele destinații de retail
și-au continuat revenirea, cele mai multe dintre acestea înregistrând o evoluție pozitivă a chiriilor în
ultimul an. În ultimul an, chiriile în destinațiile globale de retail au crescut în medie cu 4,8% (în
moneda locală). Cea mai puternică creștere a fost înregistrată în Asia Pacific, care a avut o medie de
5,3%, cu America la 5,2% și Europa la 4,2%.
Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanță imobiliară de top pe piața locală,
activând în toate segmentele pieței imobiliare. Departamentul de retail al companiei oferă consultanţă
dezvoltatorilor şi retailerilor şi intermediază închirierea de spaţii comerciale atât stradal, cât şi în
cadrul marilor centre comerciale din Bucureşti şi din ţară.
Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și
operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesioniști și colaboratori, ce oferă o gamă
completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe
informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com.
Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu
52.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii
activelor. Cu venituri de 10,2 miliarde de dolari, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în
gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților,
reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul
companiei www.cushmanwakefield.com
Contact:
Cristina Lupașcu
PR & Research Director
+744 488 408
cristina.lupascu@cwechinox.com