Cum să alegi Agenția de marketing online potrivită
08.01.2021 ⋅ 0 comentarii
Decizia de a contracta o agenție de marketing online este ușoară, însă partea dificilă vine atunci când trebuie decis ce agenție de marketing online merită contractată.
În ziua de astăzi, oricine are o conexiune la internet poate crea un site web și poate începe să ofere servicii de marketing, fapt care face ca alegerea agenției potrivite de marketing online să fie atât de dificilă.
Cu toate acestea, există câteva lucruri care pot ajuta la simplificarea acestui proces decizional. Din acest motiv, doresc să atrag atenţia asupra lucrurilor de evitat și să îndrum ce ar trebui căutat şi cum se poate profita la maximum de agenția de marketing online cu care doreşti să începi o colaborare.
Dar să începem cu începutul.
Cunoaște-ți obiectivele și rezultatele dorite
Fiecare afacere este diferită, la fel cum și agențiile de marketing online sunt diferite.
Agențiile de marketing se specializează de obicei în unul sau două domenii. Și, deși multe dintre ele sunt „full-service”, ele preferă de obicei proiectele din cadrul specialității lor.
Foarte important, ca prim pas în alegerea agenției de marketing potrivită este înțelegerea propiilor obiective și a ceea ce sperați să atingeți lucrând cu aceasta. Asta pentru că atunci când eşti sigur de ce doreşti, și agenția va ști dacă te poate ajuta, fără a să-ţi irosească timpul.
Iată două exemple care te pot ajuta în alegerea ta:
Exemplul nr. 1: un blog care funcționează automat
Să presupunem că vrei să dezvolți un sistem de tip ‘content marketing’, iar în cele din urmă să ajungi să doreşti crearea unui blog care să ruleze continuu pe pilot automat, fără a fi necesar să lucrezi la el.
- De livrat: un plan, strategie și sistem de marketing de conținut complet gestionat
- Obiectiv: atragi mai mulți vizitatori potriviți pe site-ul dumneavoastră web cu conținut de înaltă calitate
- Rezultatul final: un blog 100% administrat automat (fără nici o implicare)
De acolo, poţi începe să cauți companii care se potrivesc cerinţelor, deoarece știi exact ce cauți și cum să comunici rezultatele dorite.
Exemplul 2: Implicarea şi training-ul echipei tale în videoclipuri virale
Este posibil să fi interesat să creezi o serie de videoclipuri de marketing pe care să le poţi utiliza pe social media și pe site-ul web, dar nu știi cum să o faci sau de unde să începi și doreşti ca cineva să te instruiască în acest proces.
- De livrat: o serie de videoclipuri de marketing și materiale vizuale potrivite
- Obiectiv: comunică-ți oferta într-un mod distractiv și captivant pentru publicul tău.
- Rezultatul final: un produs finit și know-how-ul necesar pentru a o face pe cont propriu
Poți căuta acum în mod activ agenții de marketing online care sunt dispuse să te instruiască prin tot procesul. Training-ul este mai palpabil, deci nu toate agențiile de marketing pot face acest lucru.
Dar pentru că știi ce vrei, poți găsi agenția potrivită pentru tine, trecând astfel peste stresul sau dezamăgirea de a angaja pe cineva despre care să realizezi ulterior că nu poate să îţi ofere ceea ce cauți cu adevărat.
Acesta este motivul pentru care este esențial să îţi identifici obiectivele și rezultatele dorite înainte de a face orice altceva.
7 caracteristici care fac o agenție de marketing online mare
Acum știi care sunt obiectivele și rezultatele dorite, deci este timpul să vorbim despre ceea ce face ca agențiile excelente de marketing online să fie grozave.
Așadar, e bine să cauți aceste caracteristici pe măsură ce treci prin procesul de a decide cu cine doreşti să lucrezi. Ele te vor ajuta să diferențiezi furnizorii de servicii de top de cei care spun că sunt cei mai buni, fără a avea dovezi care să susțină acest lucru.
1.Un portofoliu considerabil și / sau o listă de clienți anteriori
Agențiile de marketing online sunt mândre de cei cu care lucrează și munca pe care o fac. În plus, de obicei, își afișează parteneriatele pentru ca lumea să le vadă.
Nu trebuie neapărat să știi cine sunt clienții lor anteriori (ar fi bine dacă totuși o faci!), însă dacă nu poți găsi o listă de clienți anteriori sau exemple concrete de muncă a acestora, acesta poate fi un semn că este posibil să nu fi lucrat cu nimeni.
Totuși ar trebui să iei în calcul și că unele tipuri de servicii nu sunt ușor de afișat, cum ar fi ‚content marketing’-ul și SEO. Așadar, agențiile specializate în aceste domenii ar putea să nu-și poată prezenta lucrările într-un portofoliu.
Cu toate acestea, un portofoliu de clienți este un bun indiciu al experienței lor.
Notă: în cazul serviciilor precum design grafic sau dezvoltare de site-uri web, ar trebui să vezi o prezentare bine pusă la punct a tipului de muncă pe care o fac. Dacă nu găseşti exemple, poţi să treci la un furnizor de servicii cu un portofoliu care să corespundă așteptărilor tale.
2. Membrii echipei cu experiență și specializare
Indiferent de tipul de servicii pe care le urmăreşti, este esențial să te asiguri că agenția pe care o contractezi are echipa potrivită proiectului tău. De ce? Nimic mai simplu: Ai angaja pe cineva care să proiecteze o siglă dacă nu are un designer grafic?
Poți, de exemplu, să cauți în pagina lor pentru a vedea dacă își listează membrii echipei acolo. Dacă nu, poate că n-ar strica să cauți agenția pe LinkedIn, unde cu singur click pe „Oameni” puteți descoperi dacă au sau nu o listă cu toți cei care lucrează acolo.
Notă: de obicei, acest lucru nu vă va arăta niciun profesionist sau contractor cu care lucrează, deci nu este întotdeauna 100% indicativ pentru cine face parte din echipa lor. Mai mult, este posibil ca unii dintre membrii echipei lor să nu fie deloc pe LinkedIn. Dar acesta este un loc excelent pentru a începe. Nu uitați: poți pune întotdeauna întrebări în timpul consultării, dacă nu eşti sigur!
3. Prezență media și o reputație puternică în industria de publicitate online
Dovezile social media, precum recenziile anterioare ale clienților, îţi pot oferi, de asemenea, o perspectivă profundă despre cum este să lucrezi cu agenția respectivă.
Specialiștii în marketing înțeleg și cunosc importanța afișării prezenței pe social media pe site-ul lor web. Așadar, dacă nu găseşti nicio dovadă în acest sens este posibil ca agenția respectivă să nu aibă niciun client anterior sau pur și simplu să nu înțeleagă domeniul în care activează așa cum ți-ai dori.
În afara recenziilor pozitive, recenziile negative sau neutre pot, de asemenea, să îţi ofere indicii despre domeniile cu care agenția se luptă pentru a obține o imagine clară a activității lor.
Poți, de ce nu, să cauți recenzii aprofundate pe Google pentru a vedea ce spun alții cu care au interacţionat(inclusiv clienții lor anteriori) despre experiențele lor cu agenția.
4. Valori de bază similare și cultura companiei
Este esențial să cunoști valorile și cultura de bază ale companiei tale.
De ce? Pentru că este crucial să lucrezi cu o agenție de marketing online care prețuiește aceleași lucruri și funcționează într-un mediu similar.
Dacă faci acest lucru, te asiguri că acestea se potrivesc și funcționează bine cu echipa ta, pentru că în cele din urmă, o agenție este o extensie a afacerii pe care doreşți să o dezvolți. Alegerea unei agenții cu valorile și cultura potrivită este la fel de importantă ca și luarea în considerare a calității muncii lor.
Ultimul lucru pe care ţi l-ai dori este stresul de a lucra cu un grup de oameni care nu apreciază aceleași lucruri sau nu funcționează în același mod.
Poți arunca o privire sau chiar să cercetezi cuvintele și expresiile pe care le folosește o agenție pentru a descrie ceea ce face. Se aliniază acest lucru la valorile tale de bază și la rezultatele pe care le aștepți să le vezi?
Dacă nu, mergi la o agenție cu care să rezonezi și din acest punct de vedere.
5. Un site web bine conceput
Trebuie să te gândești la site-ul tău ca la o carte de vizită.
Cei mai buni specialiști în marketing digital știu cât de esențial este un site web bine conceput. Deci, dacă nu execută bine proiectul propriu(propriul lor website), de ce te-ai aștepta ca aceştia să ofere ceva mai bun pentru afacerea ta?
Acest lucru este valabil mai ales dacă oferă servicii de dezvoltare sau design de site-uri web.
Așadar, navighează prin site-ul lor și ascultă-ți instinctul. Dacă ai îndoieli în privința calității, este mai bine să treci la o agenție care înţelege ce e un design bun și oferă experiențe excepționale utilizatorilor.
6. Nu fac promisiuni ciudate
Tipul de rezultate pe care o agenție le promite pe site-ul ei web este un indiciu puternic despre cât de bine înțeleg mediul în care îşi desfaşoară activităţile.
De exemplu, oricine pretinde că îți deschide rapid drumul către primul loc de pe Google nu știe că SEO este atât o strategie de marketing pe termen lung. Sau că necesită o muncă continuă pentru a se menține.
Deci, probabil că nu este agenția pe care ar trebui să o contractezi pentru a-ți optimiza site-ul. Încearcă să acorzi o atenție deosebită cererilor și promisiunilor pe care le face. Asigură-te că se aliniază la ceea ce știți deja și aminteşte-ţi că promisiunile bizare sau aparent imposibile sunt un steag roșu imens.
Respectă agențiile de marketing digital care oferă transparență și promisiuni realiste.
7. Sunt ușor de contactat
Cele mai bune agenții de marketing online fac posibil ca potențialii clienți să le poată contacta cât mai ușor. Navigarea pe site-ul lor web ar trebui să fie accesibilă și nicidecum ca un labirint.
Într-o lume perfectă, informațiile lor de contact nu se află la mai mult de un click distanță, indiferent de pagina pe care te afli. Și oferă un îndemn clar la acțiune, astfel încât să știi ce să faci în continuare.
Mai mult, primul pas ar trebui să fie foarte clar. Probabil cel mai e ok e să completezi un formular de contact pentru mai multe informații urmând să fi contactat pentru o ofertă personalizată.
Dacă nu este evident sau dacă te străduiești să-ți dai seama cum funcționează lucrurile, poți lua deja în considerare alegerea unei agenții de marketing online care să simplifice procesul.
RAUL BUDUREAN
Brand Strategist & Fondator Icetech Arad
www.icetech.ro